Windows 10 Insider Preview 21382.1

Discussion in 'Parallels Desktop on a Mac with Apple silicon' started by CarlH2, May 14, 2021.

  1. kundanno

    kundanno Hunter

    Messages:
    182
    BTW, on that VM, the shared folders option is disabled. No wonder.
     
    SamS4 likes this.
  2. kundanno

    kundanno Hunter

    Messages:
    182
    I am happy to report that disabling shared folders worked for me too. Too bad I had already created a new VM and migrated everything over.
     
    SamS4 likes this.
  3. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Super! Aber also doch in der Verantwortung von Parallels und nicht von Windows. Werde das morgen ausprobieren. Hoffentlich klappt es bei mir auch.
     
    SamS4 likes this.
  4. JesperL

    JesperL Bit poster

    Messages:
    3
    After several failed attempts, I changed memory settings to 4096 and disabled all mac/windows shares, and the upgrade worked!
     
  5. kundanno

    kundanno Hunter

    Messages:
    182
    Stimme dir zu Harry12
     
  6. Piggy

    Piggy Bit poster

    Messages:
    9
    Disable Sharing in the virtual machine (Options > Sharing, Share Mac and Share Windows), shutdown, start Windows back up and check for updates.

    Once I did this I was able to complete installation of the updates, the end of service message disappeared, and more updates became available. I installed them, then Parallels automatically updated its driver.

    I haven't tried re-enabling sharing yet, but all error messages are gone and all updates installed.

    Thanks to whomever discovered this. Hopefully this post will be of help to english speaking customers.
     
    SamS4 likes this.
  7. Jeff_VA2SS

    Jeff_VA2SS Junior Member

    Messages:
    15
    Thanks. Solved the issue here also. Upgrade to 4096MB RAM and stop sharing Windows/Mac folders... then retried and it worked.

    Thanks.
     
    SamS4 likes this.
  8. Lianfeng

    Lianfeng Bit poster

    Messages:
    1
    Problem solved! Yes, Disable Sharing in the virtual machine, then restart Windows, then check for updates, when finished the update, Enable sharing again, all will come back to normal, thanks.
     
    SamS4 likes this.
  9. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Haben Sie denn nach dem Update die VM und den Mac M1 wieder problemlos verbinden können, also die Isolierung rückgängig machen können?
     
  10. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Hat denn überhaupt schon jemand nach erfolgreichem Update die hierfür erforderlichen Einstellungen wieder rückgängig gemacht? Und wenn ja, problemlos?
     
  11. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Ich habe gerade mit den verschiedenen Einstellungen - 1.) Mac/Windows freigeben- deaktiviert (Speichereinstellung kann nicht von den vom System vorgegebenen 3072 MB auf 4096 geändert werden, Feld ausgegraut/deaktiviert) 2.) Windows von Mac isoliert, versucht jeweils nach Neustart das Update zu installieren - ohne Erfolg. Hat einer eine Idee, warum das bei mir nicht klappt und was ich noch machen kann?
     
  12. kundanno

    kundanno Hunter

    Messages:
    182
    You need to shutdown the VM to make the change. First shutdown Windows and then quit the VM window. Then change memory.
     
  13. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Danke für Antwort und Tipp. Leider nur geringer Erfolg:(. Speicher konnte auf 4096 MB geändert werden. Dann jeweils nach Neustart mit Einstellungen 1.) + 2.) versucht Update zu installieren. Kein Glück, bei 20% wird, wie zuvor schon, immer wieder abgebrochen. Security- und ein Treiberupdate "Realtek-Net-10.45.308.2021 wurden jedoch installiert. Ich bin auch der Auffassung, dass zur Problembeseitigung schnellstens ein Update von Parallels kommen sollte/muss. Was könnte ich denn sonst noch falsch gemacht haben?
     
  14. MJHamilton

    MJHamilton Junior Member

    Messages:
    16
    Perfect

    turned off the sharing between Mac/windows and the update worked perfect

    turned it on once done and all working perfectly
     
    ChristopherW23 likes this.
  15. ChristopherW23

    ChristopherW23 Junior Member

    Messages:
    15
    Worked for me, I was wondering what the issue was. Thanks everyone.
     
  16. ZeissC

    ZeissC Bit poster

    Messages:
    1
    work for me too. i using macbook air m1 ,set vm ram to 4096, and stopped sharing mac folder. thx ErikR4
     
    ErikR4 likes this.
  17. Harry12

    Harry12 Member

    Messages:
    48
    Keine Chance auf ein erfolgreiches Update.:verrückt: Immer wieder mit den Deaktivierungen/4096MB versucht und auch mit Zurücksetzung auf einen früheren Snapshot, Update wird nicht installiert, 20% Ende. Liegt es doch eventuell daran, dass die Windows-Version nicht aktiviert ist oder dass ich mit meinem Microsoft Konto der Home-Version angemeldet bin? Hat einer eine Idee, wie ich doch noch das Update installieren kann?? Für Vorschläge wäre ich sehr dankbar :)
     
  18. FerdinandO

    FerdinandO Junior Member

    Messages:
    19
    Bei mir hat es geklappt nur die kompletten Sharing Optionen in Parallels aus zu schalten. Speicher ist weiter 12 GB...
     
  19. KhangTran

    KhangTran Bit poster

    Messages:
    1
    [QUOTE = "PrzemyslawJ, bài đăng: 886235, thành viên: 6752455"] Đã giải quyết
    Tôi đã gặp sự cố tương tự nhưng sau khi tắt chia sẻ tệp giữa mac và windows, quá trình cài đặt vẫn diễn ra mà không gặp sự cố sau khi toàn bộ hoạt động chia sẻ tệp có thể được bật lại [/ QUOTE]
    Làm ơn bạn có thể chỉ giúp tôi cái này. Mình là dân nghiệp dư nên không biết phải làm như thế nào. Làm ơn giúp tôi với!
     
  20. ThampiA

    ThampiA Bit poster

    Messages:
    9
    Where can I find "Sharing in the virtual machine option". Is it in the installed Windows? It would be kind of you, if you could explain the settings to disable. If possible do mail to me. thampiav@gmail.com
    Thanks in advance.
     

Share This Page