Message from Program Presentation mode / Nachricht von Programm Präsentationsmodus

Discussion in 'Parallels Toolbox for Mac' started by MarcoB39, Oct 22, 2025.

1. MarcoB39

MarcoB39 Bit poster

Wenn mein Mac schläft, stehen nach dem aufwecken immer dutzende Fenster mit der Meldung:
    "Das Programm "Präsentationsmodus" ist nicht mehr geöffnet"
    Wie kann man das Problem beheben?

When my Mac goes to sleep, dozens of windows pop up after waking up, saying:
    "The Presentation Mode application is no longer open."
    How can I fix this?

MacBook Air M4 - macOS Tahoe 26.0.1

Attached Files:

2. LucasJ

LucasJ Bit poster

I'm having the same problem. There were five of these windows open this morning when I unlocked my screen.

Attached Files:

3. LucasJ

LucasJ Bit poster

I'm on a M4 Mac Mini, also running Tahoe 26.0.1.

4. MarcoB39

MarcoB39 Bit poster

Sorry, meine Antwort hier auf deutsch, ich versuche das noch zu übersetzen:

Nachdem ich in den Mac Systemeinstellungen -> Allgemein -> Anmeldeobjekte und Erweiterungen -> Erweiterungen (der unterste Abschnitt) bei "Präsentationsmodus - Dock-Kachel" ausgeschaltet habe, scheint die Meldung nach dem aufwecken des Mac nicht mehr zu kommen.

5. MarcoB39

MarcoB39 Bit poster

After disabling "Presentation Mode - Dock Tile" in Mac System Preferences -> General -> Login Items and Extensions -> Extensions (the bottom section), the message no longer seems to appear after waking up the Mac. iScreen Shoter - System­einstellungen - 251029175952.png

6. LucasJ

LucasJ Bit poster

Does that disable presentation mode switching or just the message?

7. LucasJ

LucasJ Bit poster

Ahh -- got it. After some research, it looks like that would just make the icon static in the dock. Still seems like a bug. Wonder if anyone from Parallels reads these?

MarcoB39 likes this.

Share This Page